Phytocol-ST

Phytocol-ST
>>> Terkini!!! Phytocol-ST Yang Mengandungi 2000mg Fitosterol Untuk Menurunkan Kolesterol Anda. Klik Gambar Diatas Untuk Maklumat Lanjut!!!!

Wednesday 14 May 2014

Terkini !!! Plant Sterols & Stanols Dapat Menurunkan Kolesterol Anda Dengan Berkesan !!!


National Institutes of Health (NIH) mengesyorkan kita melakukan perkara-perkara berikut untuk tujuan merendahkan kolesterol kita:

1) Kurangkan makanan yang mengandungi lemak tepu & kolesterol
2) Melakukan senaman sekurang-kurangnya 5 kali seminggu
3) Turunkan berat badan anda
4) Tingkatkan pengambilan fiber / gentian larut dalam makanan
5) Mengambil 2,000 mg sterol tumbuhan (plant sterols) & stanols setiap hari

Kita telah berbincang secara panjang lebar mengenai perkara 1 - 4 itu dalam post terdahulu Tingkatkan HDL Anda !!! 

Apa yang kita tumpukan dalam post ini ialah perkara no. 5 iaitu pengambilan 2,000 mg sterol tumbuhan & stanols setiap hari seperti yang disarankan oleh NIH. 

Persoalannya dari manakah kita mampu memperolehi sterol tumbuhan yang begitu banyak? Berapa banyak sayur-sayuran & buah-buahan yang perlu kita makan seharian untuk mendapat kesan yang disyorkan oleh NIH?  Mari kita meneliti gambar di bawah:


Sumber: http://www.shaklee.com/us/en/products.php?sku=21219
     


Seperti yang disarankan oleh NIH, setiap individu perlu mengambil sebanyak 2,000 mg plant sterols untuk mengurangkan kolesterol dalam badan anda. Adakah kita perlu mengambil 6.5 cawan kacang soya atau 59 biji oren atau 47.5 batang timun untuk mendapat kuantiti yang disarankan?

Cuba bayangkan kita TERPAKSA mengambil 6.5 cawan kacang soya atau 59 biji oren atau 47.5 batang timun semata-mata untuk mendapat kuantiti plant sterols yang diperlukan, adakah kita masih dapat enjoy masakan sebegini?


Carian Google
Carian Google
Carian Google


Jawapan pastinya TIDAK !!! Masakan sebegini telah sebati dalam kehidupan kita sekian lama. Jadi kita mahukan satu cara yang mampu MENURUNKAN KOLESTEROL SECARA EFEKTIF di samping ENJOY MASAKAN YANG ENAK.

Kita akan mendedahkan RAHSIA untuk mencapai hasrat diatas dalam post seterusnya.........

www.hazritakahar.blogspot.com   hazritakahar   012-5785845

No comments:

Post a Comment