Phytocol-ST

Phytocol-ST
>>> Terkini!!! Phytocol-ST Yang Mengandungi 2000mg Fitosterol Untuk Menurunkan Kolesterol Anda. Klik Gambar Diatas Untuk Maklumat Lanjut!!!!

Sunday 11 May 2014

Apa 'MAKSUD TERSIRAT' nilai kolesterol dalam laporan kesihatan anda??

Sebenarnya kebanyakkan orang tidak mempedulikan NILAI BACAAN KOLESTEROL yang terdapat dalam laporan kesihatan kita. Adakah kita tidak faham maksud 'tersirat' dalam nilai itu ataupun kita langsung 'tidak peduli' risiko yang bakal kami hadapi??

Sebenarnya NILAI BACAAN KOLESTEROL yang paling penting ialah ianya memberi 'clue' kepada risiko kita menghidap penyakit berkaitan dengan jantung!!!! 

Sedarkah kita bahawa tinggi kolesterol menyumbang kepada risiko yang tinggi kepada penyakit jantung berbanding dengan individu yang mempunyai kandungan kolesterol yang optima. 

Menurut kajian daripada WHO (World Health Organization), 1/3 daripada penyakit berkaitan jantung adalah disebabkan oleh tinggi kolesterol. Kajian juga menunjukkan bahawa walaupun kandungan kolesterol kita meningkat sebanyak 1% sahaja, namun risiko penyakit berkaitan dengan jantung akan meningkat sebanyak 'double' ke 2%!!!!!

                                            
Malah mengukut laporan dari Center for Disease Control and Prevention serta World Heart Foundation, risiko serangan jantung akan meningkat sebanyak 15.6% dan risiko serangan angin ahmar pula akan meningkat sebanyak 11%.

Maka 'Medical Check-up' berkala adalah sangat penting untuk mengetahui risiko badan kita terhadap penyakit kronik seperti sakit jantung & angin ahmar. Ingatlah pencegahan adalah lebih baik dari pengubatan!!!!

sharing is caring.........

www.hazritakahar.blogspot.com   hazritakahar   012-5785845

No comments:

Post a Comment