Phytocol-ST

Phytocol-ST
>>> Terkini!!! Phytocol-ST Yang Mengandungi 2000mg Fitosterol Untuk Menurunkan Kolesterol Anda. Klik Gambar Diatas Untuk Maklumat Lanjut!!!!

Saturday 17 May 2014

Mekanisme sterols & stanols bertindak mengurangkan kolesterol 'JAHAT' kita

Sterols dan stanols yang lazimnya dapat diperolehi secara semulajadi daripada tumbuh-tumbuhan, buah-buahan, sayur-sayuran dan bijian sememangnya amat berkesan dalam usaha mengurangkan kandungan LDL a.k.a kolesterol jahat kita.

Jadi apakah caranya sterols dan stanols ini bertindak untuk mengurangkan LDL kita?
  • Sumber utama sterols & stanols adalah daripada makanan kita ataupun daripada supplement.
  • Oleh sebab sterols & stanols adalah sangat mirip kolesterol dari segi struktur kimianya, maka sterols & stanols akan berebut dengan kolesterol untuk diserap kedalam saluran darah dalam usus kita.
  • Jika kita mengambil sterols & stanols dahulu, ianya akan lekat pada tapak dalam usus kita terlebih dahulu daripada kolesterol
  • Hasilnya ialah kurang kolesterol akan diserap kedalam saluran darah kita, maka dengan cara ini kolesterol dapat dikurangkan.

Sumber: http://www.shaklee.com/us/en/products.php?sku=21219

Phytocol-ST EXCLUSIVELY Untuk Anda !!!!  yang mengandungi Sterols dan stanols mempunyai kelebihan berikut:    

1) Senang dibawa ke mana-mana sebab Phytocol-ST EXCLUSIVELY Untuk Anda !!!! adalah dalam bentuk pil
2) Tidak perlu menyediaan yang rumit seperti oat yang memerlukan air panas untuk membancuh
3) Hanya mengambil 2 biji 30 minit sebelum makan (2 kali sehari x 2 biji = 4 biji), badan anda telah dibekalkan dengan 2000mg sterols dan stanols untuk menghalang kolesterol jahat daripada diserap kedalam saluran darah kita 
4) Perut kita masih mempunyai banyak ruang lagi untuk enjoy makanan sedap lepas mengambil Phytocol-ST EXCLUSIVELY Untuk Anda !!!! , berlainan dengan oat dimana kita akan rasa kenyang selepas makan oat.

www.hazritakahar.blogspot.com   hazritakahar   012-5785845

No comments:

Post a Comment