Phytocol-ST

Phytocol-ST
>>> Terkini!!! Phytocol-ST Yang Mengandungi 2000mg Fitosterol Untuk Menurunkan Kolesterol Anda. Klik Gambar Diatas Untuk Maklumat Lanjut!!!!

Sunday 11 May 2014

AWAS!!! Risiko Yang Amat Besar Jika Mengabaikan 'KANDUNGAN KOLESTEROL' Dalam Badan Kita

Assalamualaikum bloggers sekalian,

Tajuk perbincangan hari ini agak menyeramkan tapi ianya berlaku setiap hari tak kira sesiapa pun. Ia mungkin berlaku kepada kita diri sendiri mahupun ahli keluarga & kawan-kawan yang kami sayangi!!! 

Dalam bahasa mudah, saluran arteri yang 'sihat' ibarat sebatang 'paip air' yang licin permukaannya. Maka darah kita dapat mengalir tanpa sebarang halangan, lantas 'menghantar' oksigen dan nutrien yang mencukupi ke seluruh anggota badan kita.

Carian Google
                                         
Marilah kita bayangkan keadaan sebegini: 'paip air' kita terlekat dengan sisa-sisa mendapan dari saluran air. Lama kelamaan luas keratan rentas yang efektif  'paip air' itu akan jadi 'mengecil', mengakibatkan tekanan air yang rendah disebabkan rintangan dari sisa-sisa tadi.

Hal sebegini juga berlaku pada saluran arteri kita, kolesterol yang berlebihan akan termendap dalam saluran arteri kita, menyebabkan saluran arteri jadi 'mengecil', lantas mengakibatkan aliran darah ke seluruh anggota badan menjadi tidak lancar.

Kajian menunjukkan jikalau saluran arteri kita mengecil sebanyak 40% - 50%, keadaan tidak menjadi sangat 'serius' sebab darah kita masih 'mampu' mengalir melaluinya.

Namun keadaan saluran arteri akan menjadi sangat serius jika ianya mengecil sebanyak 60% - 70%, maka ianya dikatakan menjadi sangat 'sempit'. Apabila keadaan sebegini berlaku, maka penyakit yang berkaitan dengan jantung akan menyusuli.

Biasanya pesakit sebegini tidak akan mengalami apa-apa perbezaan jika kita berada dalam keadaan yang tenang, iaitu jantung tidak memerlukan bekalan oksigen dalam kuantiti yang banyak. Namun jika otot jantung kita memerlukan bekalan oksigen yang luar biasa banyak maka terjadilah pengaliran darah ke jantung yang tidak lancar.

Bekalan oksigen akan terganggu jika pengaliran darah tidak lancar. Maka berlakulah 'SAKIT JANTUNG' yang kita ketahui. Lindungilah jantung anda dengan CoQHealth™ Plus hari ini !!!

Carian Google
                                          
Jika perkara sebegini berlaku dalam saluran darah otak, maka berlakulah angin ahmar atau 'STROKE' ke atas pesakit itu.

Carian Google
Bukan setakat penyakit jantung & angin ahmar saja, masalah-masalah berikut juga akan berlaku dengan pertambahan kandungan LDL a.k.a kolesterol jahat dalam badan kita:

1) Penyakit hati
2) Tekanan darah tinggi
3) Ketidaksuburan (Bukan terhad kepada kaum Adam saja yer....)                                         


Masalah-masalah berkaitan dengan Penyakit Kolesterol Tinggi
Dengan memahami punca-punca serta akibatnya, maka kita disarankan untuk melakukan 'Body Check-up' sekurang-kurangnya sekali setahun untuk mengetahui tahap kolesterol badan kita. Ketahuilah bahawa pencegahan adalah lebih baik daripada pengubatan.

sharing is caring.........

www.hazritakahar.blogspot.com   hazritakahar   012-5785845

No comments:

Post a Comment