Phytocol-ST

Phytocol-ST
>>> Terkini!!! Phytocol-ST Yang Mengandungi 2000mg Fitosterol Untuk Menurunkan Kolesterol Anda. Klik Gambar Diatas Untuk Maklumat Lanjut!!!!

Tuesday 13 May 2014

Arteri Koronari Yang Semakin Menua & Tersumbat

Proses penuaan arteri kononari adalah proses semulajadi yang diizinkan oleh Allah. Kalau kita tidak menjadi kadar kolesterol dalam badan kita, 'plak' ataupun kolesterol akan terus termendap dalam saluran arteri kita.

Kajian menunjukkan proses ini akan bermula pada usia semuda belasan tahun umurnya kepada seseorang yang menpunyai sejarah kolesterol tinggi dalam keluarganya. Jika seseorang itu mempunyai ahli keluarga yang berpenyakit kolesterol tinggi ataupun kematian awal disebabkan serangan sakit jantung, maka periksalah kadar kolesterol dalam badan anda SEKARANG!!! Lindungilah jantung anda dengan CoQHealth™ Plus

Plak ini seumpama kuping-kuping yang menyelaputi sebelah dalam paip air rumah kita. Kehadiran mereka tidak dapat dikesan oleh kami sehingga pengaliran air menjadi perlahan ataupun air terus berhenti mengalir satu hari nanti.

Walaupun kita mengetahui bahawa peristiwa sebegini juga sedang berlaku di dalam saluran-saluran jantung kita, namun kita tidak boleh menanganinya dengan semudahnya memanggil seorang TUKANG PAIP!!!

Senario sebegini yang berlaku dalam saluran arteri koronari kita: plak yang semakin tebal menyebabkan lubang arteri koronari kita menjadi semakin sempit, mengakibatkan pengaliran darah ke jantung tersekat.

Carian Google
                                   
Kesannya ialah kita akan mengalami sesak nafas apabila melakukan sesuatu aktiviti, biasanya diikuti dengan rasa sakit di bahagian dada. Beginilah caranya jantung kita 'BERTERIAK' untuk mendapatkan oksigen. 

Lubang arteri yang semakin mengecil ini mungkin menjadi tersumbat oleh bekuan darah, lantas mengakibatkan terhentinya pengaliran darah. 

2 kesan buruk sebegini mungkin akan berlaku jika lubang arteri semakin mengecil:

a) Jika hanya arteri koronari kecil yang tersumbat, maka kematian tisu jnatung tidak begitu serius dan meluas, kita akan diserang penyakit jantung tetapi berkemungkinan besar ridak membawa maut.

b) Jika arteri besar yang tersumbat, maka kematian tisu jantung berlaku dengan meluas, maka kalau kita diserang penyakit jantung akan mengakibatkan kematian.

Jom kita berlajar cara untuk mencegahnya dengan izin Allah, PREVENTION IS BETTER THAN CURING
sharing is caring.........

www.hazritakahar.blogspot.com   hazritakahar   012-5785845

No comments:

Post a Comment